sunnuntai 22. toukokuuta 2022

”Saatte nähdä, että he pelastuvat”

 


Julkaistu helmikuussa 2002: 

Ingrid Johansson sai erikoisen kokemuksen eräänä päivänä tänä syksynä. Ingrid asuu nyt Skånessa, mutta on toiminut lähetyssaarnaajana Keniassa yhdessä miehensä Oven kanssa. Ingrid oli mansikkamaalla panemassa sitä talvikuntoon. Hän kertoo seuraavasti saamastaan kokemuksesta: 

Tuntui kuin vierelläni olisi seisonut joku, jolla oli jotakin asiaa minulle. Sitten yhtäkkiä kuulin äänen, joka sanoi: 

Aika, joka on jäljellä ennen tulemustani, on paljon lyhyempi kuin uskottekaan. Alkakaa sen vuoksi rukoilla tosissanne. Rukoilkaa lasten, rukoilkaa sisarusten, rukoilkaa vanhempien ja sukulaisten puolesta. Rukoilkaa naapureiden ja ystävien puolesta; rukoilkaa kaikkien puolesta, joista välitätte. Rukoilkaa niiden puolesta, jotka haluatte mukananne taivaaseen. Sillä jäljellä oleva aika on erittäin lyhyt. Teidän on nyt pakko käydä esirukoukseen niiden puolesta, jotka haluatte mukaanne. Rukousta ei voi lykätä paljon myöhemmäksi. Jos odotatte myöhempään, se on liian myöhäistä. Tänään, juuri nyt, teidän tulee käydä rukoukseen niiden puolesta, jotka haluatte voittaa Minulle. 

Minusta tuntui, kuin Hänen minulle lausumiinsa sanoihin sisältyisi lupaus: 

Minä kuulen rukouksenne, Minä vastaan rukouksiinne. Jos te todella käytte vakavaan rukoukseen, syvään sydämentuskaan näiden ihmisten puolesta, jotka ovat menossa kadotukseen, silloin Minä vastaan rukouksiinne. Saatte nähdä, että rakkaimpanne, sukulaisenne, naapurinne ja ystävänne pelastuvat. Saatte nähdä, että maanne muuttuu. Saatte nähdä, että Minä olen Jumala, joka kuulee rukoukset. Saatte nähdä, että Minä olen se, joka sanon olevani. 

Minä en ole kylmä, tunteeton Jumala, joka en välitä, vaan Minä rakastan teitä. Rakastan rukousaiheitanne. Rakastan kaikkia ihmisiä ja kaipaan nähdä väkevän herätyksen. Minä olen se, joka voin parantaa sairaat ja Minä olen se, joka tahdon parantaa sairaat. Lakatkaa pitämästä itsestään selvänä, etten kuule rukouksia, etten paranna sairaita, etten pelasta niitä, joiden puolesta rukoilette. Uskokaa Minua kirjaimellisesti, ja saatte nähdä rukousvastaukset. 

Sanoma on kirjoitettu muistiin Vetlandassa 25. marraskuuta 2001 äänitetystä kokouksesta, jossa Ingrid Johansson saarnasi. 

Näin ollen meidän on aika toimia JUURI NYT. Aloitettava viivyttelemättä, viimeistään tänään. Mutta miten tuota esirukoustyötä käytännössä tehdään? Se on ollut hieman epäselvää minullekin, joten kasasin alle hieman ohjeita. Rukoillessamme meidän tulisi muistaa useita eri asioita, joista alla tärkeimmät; 

Ensiksi meidän tulisi rukoilla antaumuksella. Toisin sanoen, meidän tulisi varata rukoukselle tietty ajankohta ja ylläpitää kaiken päivää ylistyksen ja esirukouksen henkeä. Muista, että Pietari ja Johannes menivät yhdessä rukoilemaan temppeliin tiettyyn aikaan päivästä (ks. Apt. 3:1) 

Toiseksi meidän tulisi rukoilla palavasti. Kiihkeys vie sisälle valtakuntaan. Jack Hayford sanoo: ”Rukous on tunkeutumista sisälle mahdottomaan” Muista: ”Vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras. (Jaak. 5:16) 

Kolmanneksi meidän tulisi rukoilla tarkkaan määrättyjen asioiden ja ihmisten puolesta. Meidän tulee pyytää ja rukoilla niiden puolesta, joiden haluamme pääsevän Kristuksen luokse. Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että rukouksesi vaikuttaa niin elämää kuin kuolemaakin koskevissa asioissa?

Jeesus antoi meille mahtavan lupauksen: 

Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa. (Matt. 16:19?

 

USKON RUKOUS IHMISSIELUN PELASTUKSEKSI

 

Isä, tulen eteesi rukoillen ja uskoen. Sanassasi sanotaan, että Sinä haluat kaikkien ihmisten pelastuvan ja oppivan tuntemaan totuuden, ja siksi kannan tänä päivänä eteesi________________. 

Murran saatanan voiman ja teot______________ elämässä. 

Nyt kun saatana on sidottu, pyydän Sinua lähettämään tehokkaat työmiehesi kertomaan evankeliumin hyvää sanomaa niin, että ______________ kuuntelee ja ymmärtää sen. 

Kun totuus on julistettu, uskon, että ___________________ tulee järkiinsä, vapautuu saatanan vallasta ja ottaa vastaan Jeesuksen elämänsä Herraksi. 

Tästä hetkestä eteenpäin haluan ylistää Sinua______________ pelastumisesta. 

Uskontunnustukseni on: ”Jumala on aloittanut hyvän työn _____________ elämässä ja vie sen päätökseensä.” (Fil. 1:6). 

Jeesuksen nimessä. Aamen.

 

Älä ikinä puhu vastoin sitä, mitä haluat kyseisen henkilön elämässä tapahtuvan. Älä rukoile uskon rukousta vain alkaaksesi taas puhua epäuskon sanoja. Se ei johda toivottuun lopputulokseen. Puhu uskon sanoja tämän sinulle rakkaan ihmisen puolesta ja varmista, että Jumalan voima jatkaa työtään hänen elämässään.



 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

ÄÄNI TAIVAISTA - Whitney Houstonin musiikillinen matka ja tragedia

  Whitney Houston oli yhdysvaltalainen laulaja, lauluntekijä ja näyttelijä, joka tunnetaan erityisesti äänensä voimasta ja monipuolisuudesta...