tiistai 2. maaliskuuta 2021

Hyvästi entinen elämä

                                 

Olin alkanut rukoilla Jumalalta, että Hän ohjaisi minut oikealle tielle. Se lähti siitä, kun olin juuri saanut kokea suunnatonta onnen ja ilon tunnetta sekä Pyhän Hengen läsnäoloa helmikuussa 2019 järjestämässämme hengellisessä tapahtumassa. Tuon kevättalven aikana sain kokea, miten Jumala vastasi minulle ja puhui kahtakin eri reittiä. Tartuin ensinnäkin pitkästä aikaa Raamattuun. Sieltä tuli eteeni teksti; 

Jos sanomme elävämme hänen yhteydessään mutta vaellamme pimeässä, me valehtelemme emmekä seuraa totuutta.” (1. Johanneksen kirje 1:6). 

Tuo teksti tuli jotenkin suoraan kohti. Tunnistin siitä itseni. Saatoin sanoa esimerkiksi joillekin uskoville ystävilleni eläväni uskossa, mutta kaikessa hiljaisuudessa elin enemmän maailmassa omien mieltymysteni mukaisesti. Heti perään silmiini osui eräästä Billy Grahamin kirjasta teksti, jonka kautta Jumala jälleen puhui minulle. Siinä tekstissä sanottiin, että nykyisessä toiminnassani ja ihmissuhteissani on jotain Jumalalle vierasta. Silloin ymmärsin, että on useita eri asioita, jotka hiertävät Jumalan ja minun välillä; niitä olivat esimerkiksi uushenkisyys ja okkultismi, maineen ja materian palvonta ja väärät ihmissuhteet. Minuun iski voimakas synnintunto ja tunsin halua nöyrtyä. Nämä tunteet tulivat nyt pintaan hyvin voimakkaasti. Halusin pyytää Jumalalta anteeksi kaikkea sitä raamatunvastaista, mitä olin tehnyt. Halusin tehdä parannuksen sekä asettua mielihyvin Hänen muokattavakseen. Kaikessa hiljaisuudessa polvistuin kotona lattialle ja luin  pelastusrukouksen. Se löytyy myös tämän kirjoituksen lopusta.

Kun ihminen ottaa tällä tavalla vastaan Jeesuksen elämäänsä, hän saa samalla myös Pyhän Hengen. Näin saa hengellisen näkökyvyn, mikä osoittaa mikä, on oikeaa ja mikä väärää. Halusin niin kovasti alkaa toimia jatkossa sen eteen, että elämäni olisi Jumalan mielen mukaista. Pelastusrukouksen jälkeen alkoikin tapahtua. En voi sanoa, että olisi tullut mitään kokonaisvaltaista vartaloa ja mieltä järisyttävää tuntemusta, jollaista olin kuullut toisille tapahtuvan. Sain kuitenkin ihanan rauhan sydämeeni. Olin kuullut usein puhuttavan uudestisyntymisestä ymmärtämättä varsinaisesti sen merkitystä. Törmäsin tähän aina uudelleen ennen kuin ymmärsin, että uudestisyntyminen on ihmisen elämässä kaikkein tärkeintä. Silloin annetaan tämän maailman menossa elänyt oma entinen minä kuolemaan. Kukaan ihminen ei varsinaisesti rohkaissut minua tämän päätöksen tekoon. Jumala kyllä kehotti tämän päätöksen tekoon, mutta miten ihminen tähän vastaa, on aina jokaisen oma tahdon asia. Enemmän kuin koskaan halusin nyt vastata tähän Jumalan kutsuhuutoon myöntävästi. Olin ollut niin täynnä pettymyksiä, mitä kaikkea olin odottanut esimerkiksi minua hallinneelta ja otteessaan pitäneeltä viihdemaailmalta. Olin saanut monet kerrat omakohtaisesti kokea, millaisia ovat luonteeltaan ne ihmiset, jotka siinä raadollisessa maailmassa pärjäävät. Olin ollut hyvin pettynyt myös itseeni ja tuntenut itseni sisäisesti rauhattomaksi ja voimattomaksi. Olin yrittänyt epätoivoisesti pyristellä eteenpäin oman ymmärrykseni varassa. Onneksi silmäni avautuivat ajoissa. Olin löytänyt sisäisen rauhani aivan muualta, kuten kerroin aikaisemmin järjestämästämme gospeltapahtumasta. Näin Jumala oli avannut uusia ovia ja antanut uusia tilaisuuksia nauttia esimerkiksi musiikin tekemisestä. 

Omien mielihalujeni sijaan aloin nyt tuntea suurta halua parannuksen tekoon sekä ryhtyä seuraamaan Jumalan tahtoa. "Tapahtukoon Sinun tahtosi, eikä minun!"Kyseessä ei ollut mikään tunne, vaan vakaa päätös, jossa halusin muuttaa elämäntapani. En halunnut enää uhmata Jumalaa kulkemalla itsepintaisesti omaa tietäni. Sen sijaan oli aika sysätä sivuun suunnitelmani ja pyrkimykseni. Hyväksyin sen, että Jumalalla on ihan omat suunnitelmat minun varalleni. Monella tapaa olin sitä jo noudattanutkin esimerkiksi pysymällä turvallisessa ja vakaassa työpaikassani, vaikka monesti haikailin jotain enemmän. 

Tuntui uskomattoman ihanalta löytää elävä usko. Elämässäni oli ollut tähän asti paljon väärää, kuten kiusauksia ja riippuvuuksia. Paljon sellaista, josta tunsin häpeää. Näistä sain nyt ihanan vapautuksen, kun Jumala alkoi tehdä työtään minussa. Minussa heräsi syvä tarve hankkiutua eroon kaikesta väärästä. Olin esimerkiksi pitkään etsinyt syvempää totuutta uushenkisyydestä. Mitä enemmän olin siihen maailmaan mennyt, sitä syvemmälle olin vajonnut eksytykseen. Mitään selkeitä vastauksia en ollut sieltä löytänyt.

Olin kasannut itselleni suuren määrän uushenkistä kirjallisuutta. Olin yrittänyt koota siitä kaikesta kasaan selkeää kokonaisuutta kirjoittamalla muistikirjani täyteen eri oppeja, joiden mukaan olin yrittänyt elää. Kun nyt katselin uusin silmin, mitä olin kirjoittanut ylös, se ei tuntunut enää lainkaan oikealta. Uudestisyntyessään ihminen saa samalla Pyhän Hengen, jonka kautta evankeliumi kirkastuu. Minulle tuli voimakas tahto alkaa tehdä hengellistä suursiivousta elämässäni. Heitin siitä pois kaiken henkisyyden. Toteutin tämän niin hengessäni kuin konkreettisesti heittämällä pois new ageen liittyvät kirjat ja elokuvat. Katselin viimeisen kerran kaikkia noita kirjoja, joita olin jossain vaiheessa pitänyt itselleni tärkeinä ja tarpeellisina elämäni ohjenuorina. Niitä katsellessani en voinut kuin ihmetellä, miten olin voinutkin mennä tuohon harhaan uskomalla sen kaiken? New age on pelottavan lähellä kristinuskoa, mutta silti se eksyttää. Minäkään en ollut onnistunut pitämään sydäntäni puhtaana Herran edessä, joten paholainen oli osannut käyttää sitä minua sitä vastaan. Tämä näkyi myös siinä, että minulla oli ollut useita ystäviä, joiden kanssa puhuimme aina henkisyydestä, kuten enkeliuskosta, sielunvaelluksesta ja kaikesta uushenkisyyteen liittyvistä asioista. Nyt en enää pystynytkään siihen. Kun sanoin saaneeni kokea Pyhän Hengen läsnäoloa, minut tyrmättiin. Jo tuo kertoo miten eri asia on olla elävässä uskossa kuin ihannoida jotain new agea ja etsiä yhteyttä henkimaailmasta. Siksi on osattava rukoilla arvostelukykyä joka päivä Isä Meidän-rukouksen sanoin: Äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.

Raamattu viittaa monessa kohtaa siihen, että todellisia pelastuneita on loppujen lopuksi vähän. Heitä, jotka luulevat, että taivaaseen vain mennään, on sen sijaan paljon. Pelkkä ihmisen hyvyys ja hyvät teot eivät kuitenkaan Raamatun mukaan riitä pelastukseen. Siihen ei riitä hyvä ammatti eikä esimerkiksi se, että tekisi paljon vapaaehtoistyötä. Tärkein askel pelastukseen on nöyrtyä ja myöntää olevansa syntinen. On myönnettävä todeksi, että "Tarvitsen Jeesusta elämääni ja siihen, että pelastun!" Lisäksi tulee rukoilla Jeesusta elämänsä Herraksi ja pelastajaksi. Monilta jää tämä ensimmäinen ja tärkein askel ottamatta, minkä vuoksi pelastuneiden määrä jää vähäiseksi. Jos haluat olla pelastuneiden joukossa, etkä vain siinä uskossa, että pelastut, niin sinäkin voit rukoilla Jeesusta elämäsi Herraksi ja pelastajaksi. Voit tehdä sen vaikka polvistumalla ja lukemalla alla olevan pelastusrukouksen:

Rakas Taivaallinen Isä! Tulen eteesi Poikasi Jeesuksen Kristuksen nimessä. Tunnustan, että olen tehnyt syntiä Sinua vastaan, lähimmäisiäni ja itseäni vastaan ja se on rikkonut yhteyteni Sinuun. Kadun sitä kaikkea ja tahdon pyytää tässä anteeksi syntejäni.

Anna minulle minun syntini anteeksi ja anna minun kääntyä pois synneistäni. Kiitos Jeesus, että kuolit syntieni tähden ja annat minulle synnit anteeksi. Kiitos Isä, että hyväksyt minut Jumalan lapseksi ja annat minulle uuden elämän.

Otan sinut, Jeesus, vastaan Pelastajanani, Vapahtajanani ja elämäni Herrana.

Johdata minun elämääni tästä eteenpäin, niin että pääsen kerran luoksesi taivaaseen. Aamen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

ÄÄNI TAIVAISTA - Whitney Houstonin musiikillinen matka ja tragedia

  Whitney Houston oli yhdysvaltalainen laulaja, lauluntekijä ja näyttelijä, joka tunnetaan erityisesti äänensä voimasta ja monipuolisuudesta...